FAQ

Vo fotoalbume na Facebooku, ktorý je pravidelne aktualizovaný.

Vedľa fotografií máte popis jednotlivých produktov aj s cenami, balenie a je spomenutá prípadná nedostupnosť. E-shop nemáme, naša produkcia je na to príliš malá. Nie, nemáme spracovaný ani leták s produktmi.
V prípade záujmu nás môžete kontaktovať  na FB, mailom či sms/tel.

Ak nie je pri fotografii produktu uvedené inak, tak je dostupný. Snažíme sa to pravidelne aktualizovať, aj čo sa týka aktuálne dostupných veľkosti balení.

Kedy bude vypredaný produkt dostupný? Vieme vám to povedať len orientačne (či o pár týždňov, mesiacov, rok), závisí to od nášho vyťaženia. Môžeme povedať o 3 týždne a bude to nakoniec už o týždeň alebo až o dva mesiace.

Ani veľké firmy sa neuberajú cestou príliš veľkého/obšírneho sortimentu s niekoľkými verziami/veľkosťami balení. My sme malá rodinná včelia farma, ktorá neustále rozširuje ponuku produktov. NEDÁ SA UDRŽAŤ VŠETKY PRODUKTY NEUSTÁLE DOSTUPNÉ.

Občas dôjde ku krátkodobému výpadku aj z dôvodu, že mnohé produkty vyrábame v menších množstvách, aby bolo čo najčerstvejšie. Alebo jednoducho nestíhame.

Niektoré produkty sú obmedzené množstvom, keď sa vypredajú, dajú sa očakávať až v ďalšej sezóne. Nevyprodukovali sme ich viac – viac sa nedalo, nestíhali sme a pod.

Všetky dostupné medy sú zverejnené medzi produktmi.

Nemáme veľkú produkciu medu a nie sme priekupníci, med sa u nás rýchlo vypredá.

Nový med pribúda v sezóne máj – júl, aký to bude med, závisí od počasia, prírody a kam sa so včelami vyberieme kočovať. Visí nad tým zakaždým veľký otáznik. Ponuku nových medov zverejňujeme až po sezóne (september).

Veľké fľaše medu idú prednostne adopcom a na osobný odber, po sezóne je väčšina z nich (veľkých) už, žiaľ, vypredaná. Cez sezónu nie je čas zasielať veľké medy (poriadne zabaliť, aby sa nerozbili, zaberá veľa času a zasielať často po pár kusoch či nebodaj po jednom už tobôž nie).

Predobjednávky berieme iba adopcom a na osobný odber.

Po sezóne ostávajú predovšetkým špeciálnejšie medy v menších baleniach. 

Kvalitný med je v dnešných časoch luxusný produkt a tomu MUSÍ zodpovedať aj cena, inak sa nedá vyprodukovať. V prípade záujmu sa môžete o tom dozvedieť viac na našom blogu.

Platiť môžete na dobierku alebo vopred. Je na vás, čo si vyberiete.
Ak nám neoznámite pri každej objednávke, že si prajete platiť na účet vopred, objednávka ide automaticky na dobierku.

Platiť môžete na dobierku alebo vopred. Je na vás, čo si vyberiete.

Slovenskou poštou na adresu. Ak je zásielka po zabalení pod 1 kg ide ako doporučený list na adresu, ak nad 1 kg cestuje ako balík na adresu. Vtedy potrebujeme vaše tel. číslo, nakoľko Vás telefonicky kontaktuje kuriér pošty.
Ak je zásielka veľmi ťažká, ide cez GLS a potrebujeme aj Váš mail + doprava sa objednáva dopredu. Rovnako cez GLS idú mrazené produkty (v chladiacom boxe).

P.S.: Ak pošta prijme zásielku ako list (teda spĺňa podmienky na list), ako list ju majú doručiť. V prípade nedoručenia s odvolaním sa na rozmer je to len výhovorka. Niekedy sa doručovateľke proste nechce a niekedy má toho toľko, že sa nedokáže ,,zaniesť“. Ako to býva u Vás, netuším.

Áno, poprosíme ale platbu vopred. Ako dlho bude cestovať, netušíme.

Štandardne nie, ale môžete nám napísať, či sme už zásielku odoslali a aké je podacie číslo. Vďaka nemu si viete zásielku sami sledovať na stránke pošty po zadaní podacieho čísla.
https://tandt.posta.sk/

E-shopom počítače automaticky generujú a následne zákazníkom zasielajú tieto informácie. My to musíme urobiť sami a ručne. Nehovoriac o tom, že veľké e-shopy majú na to vybraných ľudí, čo to obhospodarujú. My sme malá rodinná včelia farma, niektoré veci nestíhame.

P.S: Ak objednávate cez FB a objednávka ide na iné meno ako máte profil, či máte vymyslené meno na FB je potom veľmi ťažké Vás rýchlo spätne dohľadať.

Za balné si zatiaľ neúčtujeme nič, snažíme sa zháňať rôzne použité krabice a týmto spôsobom recyklovať. Balíme Zero Waste,  ekologickejšie to už snáď nejde. V e-shopoch mávate za ekologické balenie ešte poplatky navyše, u nás aj to je zadarmo ako bonus pre Vás.
Nie, Zero Waste balenie nie je lacná záležitosť – obalový materiál si musíme pozháňať, povoziť, ponosiť a predovšetkým náročne skladovať. A pri balení hádať čo sa do ktorej krabice zmestí a čarovať aby sa bezpečne zmestilo. To všetko okrem iného zaberie hromadu času a čoho včelár nemá nikdy dosť ? Času. A poznáte, čas sú peniaze… 

Poštovné sa určuje podľa cenníka pošty, závisí veľmi od váhy zásielky + prípadná dobierka. https://cennik.posta.sk/

Zásielky, v ktorých je sklo sa snažíme baliť čo najbezpečnejšie – aj preto ich obvykle nezasielame ako krehké (nižšia cena). Ťažšie krehké zásielky (medy, viečkovica, …) musíme označiť ako krehké. Pošta nám už rozbila toľko zásielok, že …

GLS ma komplikovaný cenník s rôznymi doplatkami, počítajte cca 7 – 8 €.

Snažíme sa, aby ste platili čo najmenej, hoc na to často doplácame.

Priemerne tretí deň počnúc dňom odoslania. Niekedy už na druhí deň, niekedy to trvá niekoľko dní. Pošta je nevyspytateľná. …  vtip o slovenskej pošte….

GLS za 24 hodín, komplikácia ale je, že doprava sa musí objednať dopredu počas pracovnej doby (napr. v piatok podvečer až na utorok – v pondelok to spracujú).

Je to veľmi variabilné – možno v ten istý deň, možno o týždeň. Toto je naša slabina.

– Záleží na tom, či práve beží včelárska sezóna (cca apríl – august) alebo nie. Počas sezóny sa obvykle nemáme čas ani vyspať, odoslanie môže byť o pár dní či dokonca o 2 týždne. Mimo sezóny to závisí od aktuálneho vyťaženia – napr. rok 2018 – kurzy apiterapie v zahraničí, projekt blesabee, stretnutia vedúcich VK, včelársky krúžok atď. Či práve nespracúvam nejaký produkt či nemám rozpracovanú nejakú prácu. Nemôžem byť na dvoch miestach naraz či robiť dve veci naraz a nemá to kto za mňa poslať.

– Môže sa to chvíľu zdržať, ak niektorý z výrobkov práve má výpadok a musíme ho ešte dorobiť.

– S manželkou žijeme v Prešove v byte (byt nie je nafukovací), časť výrobkov mám v rodičovskom dome vo Vyšnej Olšave, kde aj mnohé produkty zatiaľ vznikajú (aj tu máme včelnice). Čiže behám sem a tam. Stane sa teda, že niektorý produkt alebo balenie produktu nemám napr. v PO, práve som dorazil a nejaký čas sa zdržím, prišla požiadavka a … dôjde k zdržaniu. Ospravedlňujem sa vopred.

Obvykle zasielame objednávky hromadne v stredy.

Nie, neoplatí sa nám to, je to pre nás vzácna surovina.

– Dopyt veľkého množstva je niekoľkokrát väčší ako naša celoročná produkcia vosku, museli by sme ho kupovať a predávať – my ale nerobíme priekupníkov.

– Máme kvalitný včelí vosk a vážime si ho, ako aj prácu našich včiel, čo nespotrebujeme na naše výrobky, radšej dáme na medzistienky spoľahlivému spracovateľovi.

– Vosk zo Slovenska sa vykupuje na Západ, sem sa dováža potom všeličo pochybné. Nedovolíme, aby nám vosk kvôli veľkopredaju chýbal a museli by sme ho niekde kupovať.

– Prosíme, hľadajte väčšie množstvá inde. Ďakujeme za pochopenie.

Nie, neoplatí sa nám to, je to pre nás vzácna surovina. Môžete si ale zakúpiť už hotové produkty.

Čo musí byť v skle, je v skle (tinktúry, med, …). Čo môže byť v plaste, je v plaste – pri preprave sa nám toho rozbilo už až-až. Ak máte inú alternatívu (čo by prijala aj hygiena), sem s ňou.

Ide nám o obsah, nie formu.
Nepoužívame žiadne vyblýskané etikety, pozlátko, vyčačkané obaly… naše etikety a obaly sú jednoduché. Obsah je prvoradý. Áno, mohli by byť krajšie, ale prejavilo by sa to v cene, nič nie je zadarmo.

Do budúcna máme v pláne aj darčekové (krajšie) edície, kedy to ale bude v našich silách, netušíme.

S doterajších skúseností sa ukázalo, že skoro vždy si ľudia u nás radšej vyberú lacnejšie balenie ako,,vyčačkané“ s príplatkom.

Áno, je, Prešov a Vyšná Olšava. Po dohode vopred, nie vždy je jednoduché zladiť časy – špeciálne priestory (predajňu) zatiaľ nemáme.

Pravdepodobne áno, ale popravde – asi na to čas mať nebudeme. Skúste sa informovať v správe.

K väčšine produktov poskytujeme vytlačené ,,príbalové letáky“. Žiaľ, môže sa stať, že niekedy ho zabudneme pribaliť. V takom prípade nám len napíšte a zašleme vám ho v elektronickej podobe.

Himalájska soľ bola bola v horách stovky miliónov rokov. Na vrecku od Himalájskej soli je napísané ,,spotrebujte do 2 rokov“. Tak to ju teda vydolovali len tak-tak.


Zo zákona môže byť uvedená trvanlivosť na produkty max. 2 roky, čiže na väčšinu produktov sú to 2 roky. Realita je ale taká, že mnohé vydržia omnoho viac (o tinktúrach ani nehovoriac) len je potrebné dodržať správne skladovanie.

Pochopiteľne, čím čerstvejšie, tým lepšie. Obzvlášť to platí pri produktoch ako trúdie mlieko či obnôžkový peľ (ten stráca už po roku mnoho zo svojho účinku). Čiže v týchto prípadoch sú 2 roky naozaj hraničná doba.

Áno, je možnosť si zakúpiť odloženca, 5-rámikový, najskôr začiatkom júna. Informujte sa v správe, ale uvedomte si, kde sa nachádzame – Stropkov a Prešov – či to k nám nebudete mať ďaleko.

Nie, matky nepredávame.

Pravdepodobne áno, len si prosím uvedomte, že nemáme čas nazvyš. Opýtajte sa, posnažíme sa odpovedať v skratke. Žiaľ, väčšina ,,tém“ je príliš obsiahla, prelína a nadväzuje na iné veci, preto nie je možné odpovedať v skratke a zaberie to príliš veľa času. Často sa teda nedá dostatočne odpovedať alebo len veľmi stroho. Ťažko tému na hodiny vtesnať do pár riadkov. Aj preto vedieme včelársky krúžok pre dospelých, tam je dostatok priestoru… 😉

Prečo nemáte bežne možnosť kontaktovať veľkých včelárov, veľkovčelárov, prečo bežne nevyučujú/nezaučujú? Prečo ich bežne nestretávate na včelárskych fórach, diskusiách? Pretože nemajú čas! Veľkovčelármi nie sme, ale naše aktivity v tomto smere sú príliš obsiahle.

Odpovedáme, akonáhle je to možné. Často skoro ihneď, väčšinou do 24 h, občas (počas sezóny či veľkého vyťaženia) to môže trvať aj niekoľko dní.

Ak je to týždeň, kontaktujte nás znova (ideálne ale aj inak). Váš mail nemusel dôjsť vôbec, zasekol sa v spame a nestihli sme ho prezrieť, správu na FB sme prehliadli alebo nastala nejaká technická porucha.
Stáva sa to raz – dvakrát ročne, ale zákon schválnosti – či sa to nestane práve u Vás.

V minulosti sme túto možnosť dávali, aktuálne ale nestíhame. Pozrite viac tutu.
Ak na tom trváte, možno sa nám podarí dohodnúť a predovšetkým zosúladiť časy/termíny, ale za poplatok za exkurziu.

Mám toľko práce, že ju nestíham už teraz, proste nestíham a to jej neustále pribúda. Ak mám obetovať čas, ktorý nemám musí to mať ekonomický zmysel (aby sa to vyrovnalo). Čoho včelár nikdy nemá dosť? Času.
Čas počas sezóny je najdrahší. Ak nezvládnem obhospodáriť dostatočne včely, nebudú suroviny, nebude čo spracovávať (predovšetkým mimo sezónu) na produkty (a tie predávať) a nebude (€) z čoho existovať .
Nie sme priekupníci, byť priekupníkom mali by sme na Vás času a času …

Ak nevidíte komentár, skúste najprv možnosť ,,zobraziť všetky“ nie iba ,,top komentáre“ či ,,najnovšie“ – to je nastavením Facebooku.
Ak to nepomohlo, či ste bloknutý…

Po 7 rokoch (2023) fungovania stránky na FB sme najväčšou FB stránkou so včelárskym zameraním na Slovensku.
Práce máme viac než stíhame, kontaktu s ľudmi hrozne veľa.
Prišiel čas zastaviť SPAM a TROLOV (ktorí ma oberajú o nervy a čas).

Spamu je na FB napočudovanie hrozne veľa, od klassického (pôžičky, falošné ponuky na priateľstvo/kontakt) čo rovno blokujeme a mažeme, cez komentáre reálnych ľudí typu ,,mám záujem“ či „cena?“ kde aspoň 90 % z nich na odpoveď či na správu nikdy neodpovie. Tieto mažeme až po dlhšom čase proti zahlteniu stránky.

Na troling sme doteraz reagovali spôsobom maximálnej interakcie, dovtedy sme ,,diskutovali“ dokiaľ dotyčný už nemal argumenty alebo dokiaľ po sebe sám nezmazal komentáre (častá vec), lebo sa už hanbil za nezmysli čo písal. (Časť reakcií trolov sme zahrnuli aj do niektorých článkov.) 
Zabralo to ale hrozne veľa nášho času a čo nám to prinieslo? Nič. Pár dotyčných sa možno poučilo, ale k čomu to nám je? Pozrite podobnú tému v tomto článku.
S niektorými sa ale diskutovať ani nedalo, to už bol troling vyššej úrovne.

Najmenej 95% trolov nebolo, nie je a očividne ani nikdy nebude fanúšikom našej stránky. Proste si prišli len ,,kopnúť“ a ,,užiť troling“. Po prvej výzve ich budeme rovno blokovať.

Hromada iných stránok ihneď blokuje a maže akýkoľvek náznak nesúhlasu a to aj bežne oprávneného.  Nehovoriac o tom, že existuje aj dosť podvodníkov (vlastníkov stránky), ktorý takto vyzerajú čistý ako ľalia. Bez zaváhania blokujú a majú pokoj. To nemienime robiť.

Ak má niekto záujem o serióznu diskusiu budem nesmierne rád. Pozrite si ale prosím predtým náš blog, odpoveď na Vaše otázky či argumenty sú možno tam (a isto sa dozviete aj mnoho iného). Ak budete mať iný argument, alebo máte nový prínosný pohľad na vec, sem s tým prosím. 
A ešte radšej budem za každú odbornú diskusiu.

7 rokov sme nikoho neblokovali, ale dosť!  Stop trolingu!

P.S.: Pravidlo už snáď všetkých skupín a stránok na FB je ,,ceny sa nekomentujú„. Rovnaké pravidlo zavádzame konečne aj my.
Argument typu ,,a to nemôžem vyjadriť svoj názor?“ nepochodí. Jasné, že sa môžete vyjadriť – na svojom súkromnom profile! Na to je určený. Inde je to nežiadané a je to spam.

Ďakujeme za pochopenie

Polystyrénový box (s chladiacou výplňou a ďalšou výplňou), prípadne inú zásielku posielajte na:

Matúš Šurin
Vyšná Olšava 22
090 32  (p. Miňovce)
0910 183 376
vcelia.alchymia@gmail.com

 

Scroll to Top